Öppet brev till en socialdemokrat om NATO

2 min read

Så drev ditt parti odemokratiskt in oss i krigspakten NATO.

• Så krigsförbrytarstaten USA och dess underlydande militärstater i NATO är ett vänsterprojekt?
  • Då var väl USA:s och NATO:s bombningar av Vietnam, Jugoslavien, Irak och Libyen "vänsterbombningar"?
  • Då var väl USA:s stöd till militärkupperna i Chile, Bolivia, Argentina, Brasilien, Uruguay och venezuela "vänsterhandlingar"?
  • Då var väl USA:s utsvältning av Irak före den illegala invasionen en "vänsterhandling"?
  • Då är väl Trump en "vänsterpresident"?
  • Då skulle ni lika gärna - precis lika gärna - ha kunnat gå med i det av Nazityskland ledda axelmakterna 1941. Och ni skulle säkert ha kallat det för ett "vänsterprojekt".

Nu har SAP ställt sig mitt i världshistoriens allra värsta krigsförbrytare och utsugare.

Ni har odemokratiskt släpat in oss i en militärallians som är till för att försäkra fortbeståndet av ett kapitalistiskt system som dömer miljontals barn till döden genom undernäring varje år, som stöder blodsbesudlade regimer som de i Turkiet, Israel och Guatemala, som skickar människor på obestämd tid till tortyr i koncentrationsläger (där Guantanamo bara är ett exempel), som ska döma visselblåsaren Julian Assange till 130 års fängelse.

Allt det där försvarar nu DITT parti, SAP, med världshistorens största krigs- och mördarapparat, NATO.

• Krig är fred - eller hur?
  • Frihet är väl slaveri?

Okunnighet hos folket är verkligen styrka för SAP.

Christer Bergström

Christer